Blåbærsesongen er i gang!

image

Bra fangs med blåbær

 

Det var søndag ettermiddag og vi gikk en liten  tur til skogen. Ikke tenk på skogen som vi har i Kalimantan (regnskog)! Det finnes ikke løver og heller ikke krokodiller her. Men du kan treffe på hoggorm hvis du er uheldig bare, men det er ikke så farlig selv om du må gå til legevakten så fort som mulig. Bikkja til svigerforeldrene mine ble bitt av hoggorm før og han måtte gå til dyrlegen. Det gikk bra!

Som jeg husker denne sommeren blir det andre gang har jeg vært ute for å plukke blåbær i skogen. Første året jeg bodde i Norge var vi på biltur og var ute i skogen veldig mye. Jeg plukket blåbær sammen med ei venninne fra norskkurset i skogen. Andre året plukket jeg ikke fordi jeg var litt opptatt med jobben min. Måtte jobbe senvakter og var litt sliten på dagen. Dessuten var det første jobben min her, så på en måte elsket jeg så mye for å komme på jobb. Vi hadde en flott fjelltur i fjor. Både gikk tur til Gaustatoppen og Galdhøpiggen.

Vi plukket ganske mye blåbær i år. Faktisk fikk vi cirka 5 liter. Det var moro å plukke blåbær fordi for det første fikk vi mosjon selv om vi fikk ganske vondt i ryggen og for det andre trenger vi ikke kjøpe blåbær på butikken. Det holder ganske lenge kanskje til neste vinter. Dessuten hilste vi  på andre folk som gikk tur i skogen også. Det var koselig synes jeg!

Nå skal vi spise blåbærterte på balkongen. Det er nydelig vær og vi koser oss med kaffe på bordet. Skravlevinen blir det neste runde og selvfølgelig med chips. Vi elsker potetgull! 😍😍😍😍

image

Jeg er fornøyd!

 

 

 

Leave a Reply

